3 szkolenia Artura Terpiłowskiego - Praca z uczniem o specjalnych potrzebach
Zapraszamy do zapoznania się z 3 szkoleniami Artura Terpiłowskiego z zakresu Pracy Nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach. W naszej ofercie są dostępne 3 szkolenia:
- Trening Umiejętności Społecznych ucznia ze spektrum autyzmu
- Modyfikowanie zachowań uczniów ze spektrum autyzmu na podstawie Stosowanej Analizy Zachowania
- Uczeń z autyzmem na różnych etapach edukacyjnych – rozwiązania edukacyjno-terapeutyczne w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania
Trening Umiejętności Społecznych ucznia ze spektrum autyzmu
Rodzaj formy: kurs doskonalący – cena za jedno szkolenie to 490zł/uczestnik
Autorzy projektu: Artur Terpiłowski
Liczba godzin: 10 jednostek dydaktycznych
Adresaci szkolenia: Nauczyciele, terapeuci, osoby wspomagające wszystkie etapy edukacyjne
Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności społecznych w tym komunikacyjnych u ucznia ze spektrum autyzmu
Program szkolenia
- Trening umiejętności społecznych (Główne założenia treningu, Adresaci treningu, Cele Treningu Umiejętności Społecznych, Ćwiczone i usprawniane obszary, Strukturalizacja czasu i przestrzeni – zasady pracy)
- Wzmacnianie zachowań (Obserwacja i planowanie interwencji terapeutycznej i edukacyjnej, Budowanie systemu wsparcia we współpracy z rodziną, Wybór metod wzmacniania zachowań, Wskazówki do konstruowania programu)
- Strategie postępowania wobec zachowań niepożądanych uczniów z autyzmem (Funkcjonalne podejście do zachowań trudnych, Analiza zachowań trudnych, Hierarchia procesów postępowania wobec zachowań trudnych, Tworzenie procedur postępowania)
Modyfikowanie zachowań uczniów ze spektrum autyzmu na podstawie stosowanej analizy zachowania
Rodzaj formy: kurs doskonalący - cena za jedno szkolenie to 490zł/uczestnik
Autorzy projektu: Artur Terpiłowski
Liczba godzin: 15 jednostek dydaktycznych
Adresaci szkolenia: Nauczyciele, pedagodzy różnych typów szkół i placówek pracujący z uczniami autystycznymi
Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności w zakresie modyfikowania zachowań uczniów ze spektrum autyzmu z wykorzystaniem technik stosowanych w analizie zachowania
Program kursu
- Analiza zachowania – podstawy teoretyczne (podstawowa terminologia, definicja autyzmu w ujęciu stosowanej analizy zachowania, główne cele terapii na podstawie analizy zachowania, paradygmat Skinnera)
- Modyfikowanie zachowań w oparciu o warunkowania: klasyczne i sprawcze (procesy nabywania nowych umiejętności w modułach: bodziec- reakcja; reakcja-konsekwencja, definicja wzmocnień, rodzaje wzmocnień, preferencja wzmocnień, wprowadzanie wzmocnień, uczenie na zasadzie warunkowania klasycznego i warunkowania sprawczego, wzmocnienia interwałowe, ilościowe, pomiary)
- Techniki w pracy wykorzystywane przy utrwalaniu zachowań pożądanych (technika wyodrębnionej próby, uczenie incydentalne, łańcuchy reakcji, skrypty, kształtowanie;, systemy punktowe)
- Strategie postępowania w przypadkach zachowań trudnych (Strategie postępowania w przypadkach zachowań trudnych z uwzględnieniem hierarchii procedur pod katem ich awersyjności)
Uczeń z autyzmem na różnych etapach edukacyjnych – rozwiązania edukacyjno-terapeutyczne w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania
Rodzaj formy: kurs doskonalący - cena za jedno szkolenie to 490zł/uczestnik
Autorzy projektu: Artur Terpiłowski
Liczba godzin: 10 jednostek dydaktycznych
Adresaci szkolenia: nauczyciele, terapeuci, osoby wspomagające wszystkie etapy edukacyjne
Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności w zakresie postepowania edukacyjnego i terapeutycznego wobec ucznia ze spektrum autyzmu
Program kursu
- Specyfika rozwoju poznawczego i emocjonalno – społecznego osoby z autyzmem(Zaburzenia centralnej koherencji, zaburzenia z zakresu teorii umysłu, zaburzenia funkcji wykonawczych, deficyt uwagi – praktyczne wskazówki dotyczące usprawniania zaburzonych funkcji, Komunikacja – werbalna, augmentatywna, alternatywna. Zmysły, które oszukują – jak osoba z autyzmem odbiera świat rzeczywisty)
- Planowanie pracy z dzieckiem autystycznym, przegląd zasad, metod terapeutycznych i edukacyjnych (Strukturalizacja czasu i przestrzeni – zasady pracy, Obserwacja i planowanie interwencji terapeutycznej i edukacyjnej, Budowanie systemu wsparcia we współpracy z rodziną, Wybór metod pracy, Wskazówki do konstruowania indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego dla dziecka/ucznia)
- Strategie postępowania wobec zachowań niepożądanych uczniów z autyzmem (Funkcjonalne podejście do zachowań trudnych, Analiza zachowań trudnych, Hierarchia procesów postępowania wobec zachowań trudnych, Tworzenie procedur postępowania)
Procedura zgłoszenia na kurs
Wypełnić elektroniczny formularz zgłoszeniowy
Wpłacić 100 zł pierwszej raty (lub pełną kwotę) na konto bankowe:
MEDACTIVE
Nr konta bankowego: 33 1020 1260 0000 0202 0170 3800
Tytułem: Szkolenie-Terpiłowskiego, imię i nazwisko kursanta
Dodatkowe informacje i uwagi organizacyjne
O przyjęciu na kurs decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń i wpłat.
Z racji tego, że w szczególności przykładamy uwagę do jakości naszych kursów ilość miejsc jest ograniczona do maksymalnie 16 osób!
Jeżeli masz więcej pytań zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego e-mail: sekretariat@kursybp.pl lub tel: 531-176-688
Obecnie terminarz kursów instruktorskich jest pusty
Jeżeli podane powyżej terminy nie odpowiadają Państwu, możemy utworzyć termin kursu instruktora, trenera specjalnie dla Państwa.W tym celu prosimy o kontakt.